Kläder vs. arbetskläder

Detta mötte mig i förmiddags då jag skulle logga in på bloggen. Sånt här gör mig ganska irriterad ibland, likt alla jobbtips i Metro bland annat om hur man höjer sin lön (någon hört talas om kollektivavtal? Vi är en enhet.....). Det är nämligen inte så att alla jobbar på kontor eller med mode. Och för den sakens skull behöver man inte vara mindre intresserad av att handla eller klä sig snyggt.

Eller är jag den enda tjej som jobbar på en fabrik där man har arbetskläder?

Hur som helst tycker jag att jag borde vinna tävlingen! :) Detta är delarna av min utstyrsel som jag inte kan välja bort:

(Skyddsglasögonen kallades dock "moderiktiga" på sidan jag hittade bilden..)

Och under det rymmer jag väl ungefär underkläder och strumpor. Kanske ett linne om det är vinter.

Visst är det en vinnare??!?!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, du är kul du! Ja tänk så många yrkeskategorier som faktiskt inte har sina vanliga kläder på arbetet. De flesta inom vården t ex. Nåja, jag vette 17 vad som är bäst. Ibland skulle det vara skönt att slippa tänka på att välja passande kläder när man stiger upp kl 05.40 på morgonen. Vi slipper landstingets snygga dress men har många restriktioner på vad vi får och inte får ha på oss.



kram j

2010-08-26 @ 02:52:34
URL: http://johannaagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0