Norrlänning möter invandrare

Fullt upp känns som en mild beskrivning över de senaste veckorna. I helgen blev det, istället för försäljning av Jonnys bil, inköp av en bil till Jonnys bror. Istället för flyttstädning that is. På söndagen var Linköpingsfolk här i stan så blev Liseberg hela dagen för oss. Skitskoj!

Rena turen jag hade tagit ledigt från jobbet idag, annars hade det inte blivit någon flyttstädning alls för oss... Sista dagen vi betalt hyra är imorgon så kan ju vara käckt att lämna in nycklarna till bovärden senast då (senast betyder naturligtvis också "kommer tidigast ske" i min värld i alla fall).

Annars skrattar jag mest åt Jonnys fina "Norrlänning möter invandrare", alltså killen han köpte bilen till Jimmy av:

Jonny: Jo vi ska bara dricka kaffe så kommer vi
Kille med bil: Vi skiter i det. (norrländska då: vi skit i det)
Jonny: Va? Nej! Jag vill ha bilen!
Kille med bil: Ja, vi skit i det.
Jonny: Va? Jag - köpa - bil... (hehe, liten överdrift från min sida kanske..)
Kille med bil: Ja, vid sju-tiden...

--Hehehehhehe, jag tyckte det var hur skoj som helst!

För övrigt insikten att det inte kommer dyka upp någon kamerasladd till nya kameran här, av den enkla anledningen att den är hos mamma, där jag packade upp kameran - long story... Och dyker den inte upp där får vi ta ett beök på Clas Ohlson i dagarna så ska jag uppdatera med foton här.

Kan dock dröja lite...... Jobbar, inskolning på dagis OCH flytt - ibland undrar jag om man är en övermänniska?!?!?!? Men har funderat lite när jag jobbat på saker som måste göras, och skrev ner en lista som blev över 15 punkter (!). Så ska beta av den långsamt efter prioritering.

Sen ska man ju upp tidigt och lämna Valle på dagis kvart över 6 imorn så varför jag är vaken nu är ett mysterium - som ska lösas med ett avsnitt Lost!! :)


En sån här fick Valle från IKEA idag, riktigt nöjd! Och stod med lilla hammaren och hjälpte mamma banka ihop möbler... :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahahahahahaha....höll på skratta ihjäl mig när jag hörde Agneta berätta om samtalet :)))!

2010-08-31 @ 22:05:10
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: pappa jonny

Tycker inte om att göras narr av :P saknar er :)

2010-09-03 @ 06:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0