21 - Det här vill jag bli när jag blir stor

Ja denna eviga fråga.  Vad man vill bli då man blir stor är ju nåt som ändrats ganska drastiskt genom åren...

När jag var liten ville jag bli författare. Med tanke på gensvaret på bloggen här kanske var tur jag inte satsat på det.

Andra yrken jag varit intresserad av är sångerska, fotomodell, militär...

Matematikprofessor var jag rätt inne på ett bra tag. Det enda bekymret att det inte verkar finnas något jobb. Ja förutom en ca 7 års utbildning som fattas då, men det hade varit ett senare problem.

Nu är jag övertygad om att konsult är något som hade passat mig! Det kan ju dessutom vara ungefär vad som helst, bara expert av något slag: NLP, beteendevetenskap, personlig utveckling, hälso-/tränings-, processer av olika slag, matematik, teknik... You name it.

Ett plus är också att det verkar eftertraktat och hög lön. Ska bara bli expert på någonting först.

Tills dess, maskinoperatör anyone?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0