22 - Det här upprör mig

Oj detta kan bli en ganska lång utläggning. Är ganska arg av mig som person. Eller grinig kanske? :) Dessvärre har jag inte så mycket tid så kanske inte blir så långt ändå.... Det som upprör mig är:

  • Folk som inte fattar. När man försöker förklara saker och förklarar så noga det går och den andre bara står som ett frågetecken
  • Parkeringsvakter!!! Nitiska jävlar som fullkomligt trakasserar en stackars småbarnsförälder. Det räcker att man är en minut sen eller står en meter för nära korsningen så ska dom böta. Till vilket pris? Vad ska det ge? Måste väl finnas bättre saker att lägga Göteborgs Stads resurser -polis? korta dagiskö? domstolar?
  • Radio-reklam eller ännu värre, radiopratare. Ok om det inte fanns musik, men nu finns musik..... Varför ska jag sitta och lyssna på någon fjant som sitter och klagar om bland annat en julkalender för hundar? Är det verkligen någon som vill höra om sånt när dom kör bil?
  • Bittra sossar. Med andra ord folk som har sin egna politiska åsikt och vägrar acceptera att andra inte håller med. Nej jag är inte en sniken jävel, lite snål möjligtvis. Men man får väl för guds skull tycka vad man vill? Det är väl ett fritt land? Tydligen inte (ex den andra kommentaren jag fick till detta inlägg, av en anonym person naturligtvis. Orka gå in på någons blogg och gnälla)

Ja på rak arm kan jag inte komma på några fler.... Eller jo vänta:

  • Folk som inte kan köra bil. Som envisas med att köra i 40 på en 70-väg trots bra väglag. Åk buss istället!
  • När folk tror att man är dum bara för att man är tjej. På jobbet vanligtvis. Folk förklarar de enklaste uppgifter som för ett litet barn. Ja jag förstår.
  • Myndigheter och deras kundtjänster som ger olika besked varje gång man ringer (ja, försäkringskassan, jag pratar med dig) och ingen tar ansvar över att ingen kan några regler.

Ja det får nog räcka... Blir ju på dåligt humör här. :)

Kommentarer
Postat av: suzz

jag absolut HATAR radio-pratare, värdelöst!

2010-12-23 @ 01:29:50
URL: http://suzysuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0