5 - Vad är kärlek?

Ja det kan man verkligen fråga sig. Tror det finns lika många åsikter som det finns personer att tycka dem.

För mig tror jag respekt är det viktigaste. Man kan inte vara kär i någon om man inte respekterar den. Och det är när man slutar respektera varandra som det bara går utför.

Att bli kär är desto lättare. Det enda som krävs är att hitta någon man tycker luktar gott. För det går inte att bli kär i någon man tycker luktar illa. :)

Och vad gäller evig kärlek tror jag det viktigaste är att ha roligt. Att hitta en person som är så rolig att man kan skratta tillsammans resten av livet.

En annan typ av kärlek fick jag uppleva den 6 november 2008 när Valdemar föddes (kanske inte exakt i det ögonblicket, men ni förstår vad jag menar). Att kärleken till ens barn skulle vara stark var man ju beredd på, men inte såhär stark!

Att för honom skulle jag göra allting! Jag skulle kunna ha tråkigt hela livet om jag bara visste han hade det bra. Och tanken på att han skulle råka ut för någonting får mig att må illa. För er som inte har barn kan jag bäst beskriva det som den beskyddande instinkten man har för sitt husdjur - fast 1000 gånger starkare.

Kärlek måste vara den starkaste känslan och jag är glad att jag har den i mitt liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0