Bokslut

Då var året 2010 snart till ända. Det har knappast varit det värsta året jag har haft, men inte direkt något toppenår heller.

Det började så fint med att jag och Jonny hade uppehåll. Sen blev vi tillsammans igen. Sen vart det slut och blev tillsammans igen två eller tre gånger. Inte så skojigt.

Vi fick tillgång till min gamla lägenhet i Göteborg i februari. Under sommaren fick vi byta till en 3:a på samma gård - mycket efterlängtat.

Jag började jobba igen under våren. Ungefär halvtid. I augusti fick Valle äntligen dagisplats så jag kunde börja heltid igen. Bara för att inse det inte riktigt var det jag ville heller. :S

Och dagis vart en hit för Valle! Älskade det till en början. Sen lite strul med lämning (även hämtning ibland..). Men sånger har han lärt sig! :) Blinka lilla stjärnan är en favorit.

Sommaren spenderades en hel månad av semestern i Byske. Ganska trevligt. Mycket mygg. Roligt att simma med hästar första gången för mig. :)

Inget Jugoslavien blev det i år heller. Varken pappa eller pojkvän vart så pigga på att resa just någonstans med mig så i oktober fick jag nog och reste till London med två småsyskon. :) Fick där träffa Erika som jag inte sett sen Australien. Skoj skoj.

Någon gång i början av sommaren slutade jag och min dåvarande bästa vän Emma att prata med varandra. Mycket tråkigt. Har varit arg och ledsen om vart annat. Det är väl inte direkt löst ännu och vet inte vad som händer med det. Inte så skoj att umgås om man inte betyder något för den andre.

Oj oj, här blev det visst mycket negativt. Men kanske att året över lag varit ganska dåligt? Sämre än jag trott.

I januari blev jag dock brunett och hade väntat mig att bli tagen mer seriöst. Samt ha roligt. Så 2010 vart året med mig som brunett. Kan konstatera att det inte var någon hit. Har varken haft roligt eller blivit tagen seriöst. Lärdom: Blondiner har roligare! Sen har jag också lärt mig att mitt hår klarar 5 blonderingar utan att gå av. Eller 6 närmare bestämt, har årets sista i håret nu... Skulle va snyggt om det gick av nu då. Hehe...

I våras började jag läsa ryska en kväll i veckan. Mycket spännande och lärorikt!

Har även fått gå en Business Improvement-kurs på jobbet. Väldigt intressant och roligt att man fått chansen.

Just ja, 1,5 på högskoleprovet blev det under hösten också. :) Inte fy skam.

Sist men inte minst har jag bokat en härlig semester i Australien åt mig själv. Börjar resan redan den 2 januari.

Så med en sådan start på 2011 kan jag bara hoppas att det blir riktigt bra! :D

Jag var också på ett föredrag om NLP under hösten och har insett att det där verkligen är något jag vill lära mig mer om. Kanske en kurs till hösten? Ska spara lite pengar. Eller mycket pengar.

Årets bästa bok kan nog vara Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Håller på med den just nu.

Och sist men inte minst måste vara årets film, Tomorrow when the war began. Filmatisering av boken med samma namn skriven av John Marsden. Har dock kollat halva än bara, så möjligt det kan bli årets film även nästa år... :)

Nu ska här snoffsas till och göras redo för en trevlig början på toppenåret 2011...

GOTT NYTT ÅR!!!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Gott slut o Gott Nytt År! Ha en riktigt trevlig sista kväll det här året. Kramar

2010-12-31 @ 17:41:28
Postat av: Cathrine

Jag tror oxå på 2011! Och du börjar ju helt fantastiskt bra, typ imorrn! Satan vad underbart!!

2011-01-01 @ 11:30:48
URL: http://catenett.blogg.se/
Postat av: Mormor

Hälsa, pussa o krama the great singing star!

2011-01-01 @ 23:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0