Lusse liten

Igår var det Lucia-firande på dagis. Skoj skoj! Valle var en av flera (tusen? kändes det som) tomtar... Alla såg typ likadana ut i sina små luvor så man fick kolla noga att man fick med rätt unge hem... ;)

Den okristliga tiden 7:30. Okristligt för mig som börjar jobba kl 14 alltså. zzZZzz

Duktiga var dom dock! Valle var visst lite blyg och åt massa pepparkakor och lussebullar men han gjorde alla handrörelserna rätt till alla låtar. <3

Kameran (och tomtedräkten likaså) är dock utlånad till min käre far för Theos firande blev idag. Så ni får som vanligt vänta på foton.

Idag hade jag flyt på jobbet. Ska jobba ensam i markan imorn vilket innebär att jag börjar kl 6 som i sin tur innebär, pga av 11-timmars-regeln, att jag blev permitterad från kl 19 ikväll. Me like - mer sånt! Kvällen ledigt med betalning alltså. :) Ett senare problem hur man ska vakna i tid i morgon bitti.

Annars håller vi på att julklappshandla för fullt. Och städa. Eller ja, Jonny städar och jag springer som en ekorre i ett hjul mellan sängen och jobbet. Känns det som. Har en del att hinna färdigt på jobbet med mitt projekt innan jag går på långledigt på tisdag. Min skalle är fylld med saker som ska göras - värre än i vanliga fall faktiskt. ;)

Fan nästa år ska Grinchen här ta sig i kragen och handla alla julklappar i november. December ska vikas till enbart jul-bak, julmys, glöggdrickande, pyntandes, bakandes, fixandes, sjungandes...  Ja det får vi nog se hur det blir med den saken... Ni kan ju påminna mig......

Och nyårslöften!!! Måste filas på! Har jag inte ens haft en tanke på förrän nu när jag skrev det. Nyår är ju heligt! Har iofs köpt mig en fin klänning och sen blir det ju resa söderut redan 2 januari... Med betoning på söderut...

Just ja, visum till AU är fixat så det enda som fattas (förutom pengar på konton, e-leg för mitt MasterCard, packning, ta ut föräldrapenning, resplan, resebok, telefonnummer, boende, bikini, solisar, skor?!?!?!?!, ok det var visst en del) är flygbiljett från myggornas förlovade land till Sveriges baksida där jag flyger ifrån.

Anyway, soon: Australia here i come!! <3


Kommentarer
Postat av: Johanna

Gillar verkligen idén för jul nästa år! Vi får påminna varandra om att vara så duktiga :)



Kommer kännas konstigt att du är borta från Göteborg så länge men du är verkligen värd en sån resa. Vi får ta oss i kragen och ses lite oftare sen när du är hemma igen!



Kram!

2010-12-15 @ 11:25:53
Postat av: Cathrine

Synd att du inte kan hänga på på lör, men du kan ju träffa Kajsa i australien snart din lyckost!! Och glöm bikini, det skaffar du bättre på plats :)

2010-12-15 @ 20:26:24
URL: http://catenett.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är så gott med lussebullar. :P Tycker du att det är okej att man även bakar det efter lucia?

2010-12-15 @ 21:06:46
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0