På plats i Göteborg

Då vart nära på 4 veckors semester i Byske avklarat. Mycket trevligt. Mindre trevligt att man fick tillbringa natten ensam på ett tåg.

Miranda var gullig och hämtade mig på stationen. Vi drog till Delsjön för att sola och bada. Sen blev det en cykeltur hem till mamma och äta middag. Och nu vart jag på plats hemma.

Sen verkar ett litet klargörande vara på sin plats: Vi har tillbringat större delen av min semester i Byske då vi har många vänner och hela Jonnys familj där. Inte för att det på något sätt är nånting fel med Göteborg. Även fast det är sommar. Och motsatt - hade vi bott och arbetat i Byske skulle jag nog gå i god för att vi då spenderat vår semester i Göteborg. Av den enkla anledningen att vi har många vänner och hela min familj här.

Sommar för mig är att man åker och badar, äter glass i solen, sitter i folks trädgårdar och låter barnen leka i en pool. Man kanske åker till en djurpark. Rider om man känner någon som har häst. Kanske man sticker och fiskar.  Plockar blommor. Träffas i goda vänners lag och grillar en fin sommarkväll. Dricker vin med släkt och vänner.

Och detta brukar - såvitt jag vet - göras antingen man befinner sig i stan eller på landet.

Over and out.


Miranda i vattnet och första hoppbilderna på systrar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0