Everything

Everything is occurring in perfect timing

Just nu känns det som om allting händer på bästa sätt och allt jag företar mig med går vägen. :) En riktigt bra känsla kan jag lova. Bara denna dagen exempelvis så har jag lekt med Valle, cyklat en sväng på samhället, solat, ätit nybakta bullar, blivit bjuden på grillat och ridit en sväng i perfekt ridväder... Börjar undra om det kan bli bättre än så här?

Jag verkar ha ett aldrig sinande förråd av energi och efter ridtur idag och springtur igår så funderar jag över vad jag ska göra härnäst för att köra slut på mig själv. Igår sprang jag en slinga i elljusspåret på 3,3 km två gånger så funderar på att springa den tre gånger imorn. Eller ett mördarpass med dressyr på Bråk-Macho som helt plötsligt inte kan ta höger galopp... Med tanke på jag springer 8:an utan problem så känns det naturligt att öka till 9,9 km istället för sänka till 6,6 km.

Läste även i min nya favorittidning PS att man kan träna hjärnan. Genom att exempelvis promenera en ny väg hem så får hjärnan jobba, och "har roligt". Det kändes inte alls jobbigt att springa igår, så antar att hjärnan fick lite nya intryck. Sen är det väl allmänt känt att man blir intelligentare av att springa? Fast vad är hönan och vad är ägget? Är det de smarta som kutar, eller blir man smartare av att kuta? Vad tror ni?

Annars är mitt bästa löpartips, ja träningstips över huvudtaget, att göra det då man är arg. Alltså riktigt förbannad, gärna över något man inte kan göra nånting åt. En annan person. Så springer man och springer för man är så förbannad och så vart man helt plötsligt runt 8:an. Och gör man om det ett par gånger har man helt plötsligt grundkondition för löpning. :)



Söta småknattar, dåligt komponerade foton.. Man kan inte få allt här i livet! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0