HUR?

Jag undrar hur man gör. Hur har man barn egentligen? Valle är 18 månader och folk jag pratar med som har barn i den åldern har barnet i ett eget rum, inte längre i spjälsängen. Hur i hela friden går det till? Jag har Valle i spjälsäng eller i min säng.

Jag kan inte vända ryggen till i 5 minuter utan att han har klättrat upp och pillat på datorn och ryckt ur sladdar. Han rycker i kontakter och sätter tillbaka varje gång jag inte tittar. Och skulle jag, gud förbjude, ringa ett telefonsamtal så är han redan bokstavligen i toaletten.

Varje gång jag ser honom göra någon av dessa saker så säger jag åt honom. Vilket han inte lyssnar på. Han vet att han inte får men gör det hela tiden ändå. Jag menar, jag vill inte vara dum med honom. Men jag tycker inte det är hygieniskt att han tvättar händerna i toan.

På fullaste allvar, ska man köpa en bur åt honom eller?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, jag tycker att det låter som en väldigt normal 18-månaders pojke! Valle alltså!



Sova i egen säng? Alltså en icke-spjälsäng? Manne ska få sova i sin späjlsäng tills fötterna sticker ut! I promise! Jag har för övrigt oxå en toalettälskare. Manne tar varje tillfälle han får att plaska i toan eller ta loss toadoften och gnager på, uuuurk! Toaborsten har jag fått gömma undan för honom efter alltför många missöden!



kram på er...

2010-06-07 @ 17:01:42
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Nadja

Att tvätta händerna i toan tycker jag låter väldigt hygieniskt, han når ju inte upp till handfatet :D

2010-06-08 @ 21:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0