This ship

"Woah, who's steering this ship?"

Ibland undrar jag hur snurrig jag är egentligen. Nycklar. Spårlöst försvunna sen tre timmar. Har letat överallt. Snokat i lilla brandbilen, i ugnen och andra kända Valle-tillhåll. Försökt gå i genom i huvudet var jag lagt dem. Var hade jag dem sist? Vad hade jag på mig när jag var ute? Har jag möjligtvis lagt dem i bilen? Glömt dem i sophuset?

Sen slog det mig att jag låste lägenheten när vi gick ut och flyttade bilen. Och sedermera låste upp då vi gick in igen. Alltså måste de vara här inne!

Letar igen. Den gråa tröjan. Den svarta jackan. Den svarta tröjan. Innan jag till slut inser att jag också använt Jonnys skogshuggartröja när jag gått ut. Som hänger prydligt på en köksstol... Med nycklarna i fickan.

Börjar undra vad som händer med mig. Igår mobilen och idag nycklarna. Vad blir det härnäst man förlägger? Valle? :S

Just ja, glömde berätta. Eller ja, lät bli att berätta då det inte var något kul utan min kamera. Men igår bakade jag min egen sockerpasta! Inget för vegetarianer dock:
  • 1 msk gelatinpulver
  • 3 msk vatten
  • 1 kg (!) florsocker
  • 1 dl ljus sirap
  • 1 tsk olja
Blev skitbra! Gjorde värsta rosorna på mina cupcakes som jag bjöd Miranda på! :) Gelatinpulvret som skulle svälla i vatten var dock rätt vidrigt att ha att göra med. Hur kan något som luktar så äckligt smaka så gott till slut? :)


Bilder hejvilt lånade härifrån

Kommentarer
Postat av: Jonny

Faan vad smaskigt gumman :)

2010-06-09 @ 18:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0