Home alone

Ja nu har Jonny återigen åkt till Norge. Det känns lika konstigt varje gång. Jag tror inte att det är meningen att man ska vara borta från sin familj så många dagar i sträck, varje gång man jobbar. Varje gång frågar jag mig hur jag ska orka ta hand om Valle själv. Man blir ju så bortskämd när vi är två, och jag ska väl erkänna att Jonny tar hand om det mesta då han är här.

I söndags var jag och Jonny på BodyPump tillsammans. :) Jonny gjorde dock alla repetitionerna med typ 5 gånger mer vikt än mig, som knappt klarade av det jag lastat på... Var länge sen jag känt mig så ur form när jag väl tagit mig till gymmet. Tycker jag ens att det är roligt att träna? Och vad värre är så tycker jag inte att jag ser riktigt klok ut längre. Som en seriefigur! Sen hittade jag min träningsalmanacka och såg att jag fyllt i min vikt på min födelsedag. Och insåg att jag inte gått ner ett gram på 5 månader. Skärpning.

Inte mycket annat positivt som händer för tillfället. Har helt tappat suget att läsa ryska, vilket var en hård dom för min ekonomi. Och har fått räkningarna för denna månaden. Elräkningen har fördubblats. Fullkomligt deprimerande att se vad jag är skyldig MasterCard för att kunna parkera min bil i Gamlestaden under nätterna. Så bilen är numera förvisad till gratis parkering utanför mammas hus. Och ska jag ha den till nånting får jag fanimej promenera dit. Eftersom jag inte tänker lägga ett öre på busskort.

Så hmm: Trött, less, fattig... Har vi nåt mer? Ur form? Tja, från den ljusa sidan så är jag inte ledsen för tillfället. Om det är nån tröst. Hade verkligen behövt åka på den där chartern vi pratade om för några veckor sen. Men tror jag ska använda mina pengar till att få bort mina skulder istället. Jag behöver ett jobb!

Jag behöver inspiration! Och en större lägenhet. :S


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja ibland känns allt verkligen DEPP! Men det blir bättre fast det känns som åååååår bort! Nu är snart våren här :)! Och sommaren :)))! Visst kommer du upp och hälsar på snart?



kramisar J

2010-03-15 @ 21:14:59
URL: http://johannaagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0