Valdemar

Jag kollade tillbaka några inlägg och lade märke till att jag inte så ofta skriver om Valle. Alltså han är ju med mig hela tiden och är en del av vardagen så finns ju inte så mycket att berätta.. :) Även om det händer saker hela tiden. Idag har han lärt sig att tända och släcka lampan i köket, han kan peka på lampan, han svarar "ja" när man ställer en fråga, han härmar de vuxnas prat med sitt eget språk likt "goggeligoggeligogg" hur gulligt som helst. Han har lärt sig öppna ytterdörren och ber man honom stänga nånting så gör han det. Han håller gärna dammsugaren och kör den över golvet. Sen mindre trevliga saker som att han fortfarande är totalt fascinerad av toaletten och häromdagen slängde en napp däri. Jag menar hur ska man göra rent den?! :S Och spisen är också lite av ett gissel.

Idag regnar det ute plus att Valle är sjuk så får se om det blir någon joggingtur för min del. Kan ju vara skönt med en extra vilo-dag också, simmade trots allt igår. I natt var Valle helt feber-frossig och natten innan sov han väldigt dåligt pga hosta. Dock en giltig anledning att ha honom i min säng.. :) Idag är han bättre, men sådär halvsjuk att han är allmänt missnöjd med allt.. Lutar starkt åt ännu en dag i mysets tecken.

Senast jag var på Öppna förskolan fick jag höra några andra föräldrars åsikter om tecknat för barn. Jag vet ju själv vad jag hade för inställning tidigare. Men numera tycker jag Valle är hur gullig som helst när han skrattar högt till Teletubbies. Och är det så farligt? Han föredrar ju fortfarande att leka liksom. Även om andras ungar aldrig skulle få ha tv:n som barnvakt då och då. Ibland låter det på folk som om det är någon tävling det här med barnuppfostran. Men jag tävlar inte. Man måste ju lita på att man själv (ja, samt den andre föräldern då, naturligtvis :P) är den bästa föräldern för sitt barn.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0