Vår...?

Enligt nyheterna är det alltså vår i Göteborg nu. Vår definieras tydligen då medeltemperaturen legat på över 0 grader en vecka i sträck. Härligt! Det luktar vår och fåglarna kvittrar. Dessvärre är det fortfarande svinkallt. :S

Idag har jag varit på stan en sväng med Jonny och Valle. Valle är i akut behov av nya bodys då han växt ur de han har. På bredden that is, då han endast är 75 cm lång och stl 86 är för liten.... :) Det blev två nya party-linnen till mamman också. Ska fira Nadjas födelsedag imorn så var i behov av nåt nytt. Man är ju ute på krogen så sällan att man inte köper så mycket party-kläder längre... Får se om jag ids lägga upp nåt foto senare.

Just nu har vi städat lägenheten. Jag och Valle alltså. Måste säga att jag inte fattar varför jag klagade när han var rädd för dammsugaren. Det är jobbigare nu, när han vill dammsuga själv varje gång man startar den...

Det känns som om det är mycket roligt som händer just nu. Igår var jag på inflyttningsfest hos min kusin som köpt sin första lägenhet. I förrgår kom Fina hem från Australien och stannar i 6 veckor. Jonny är också här nu. Och ska se till att träffa Johanna en hel del också framöver... Och med ryskan och träning så kallar jag det fullt upp för en gångs skull....

Hur fan hade man tid att jobba? :) Jag njuter i fulla drag av att vara föräldraledig! Och att städa och hålla snyggt efter en ettåring är verkligen ett heltidsjobb - man måste ju till och med skura köksgolvet varje dag (eller snarare efter varje måltid). Och alla leksakerna är över hela golvet varje gång han har lekt. Fattar inte hur han ids plocka fram allt....

Sen ska vi klippa Valle snart också. Hans hår växer som ogräs! Men efter en liten Evil Knievel-olycka häromdagen, där han slet loss hemmagjorda grinden hos mormor och kastade sig ut för kökstrappan (på fyra trappsteg) med sin bil så har han numera en gigantisk bula i pannan. Får vänta med klippning tills den är borta. :S Och bilen står numera i vardagsrummet....


 


Kommentarer
Postat av: Nadja

Vad kul att du följer med ut imorrn och tar en öl! Ska bli så kul att träffa dig!

2010-03-05 @ 19:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0