Endorfiner.nu

Alltså snacka tråkigt väder! Regn och rusk. Min och Valles tripp till Liseberg för att hälsa på mormor som jobbade under Trädgårdsdagarna nu i helgen fick bryskt avbrytas... På väg hem tappades den ena "springa fort"-skon... Orkade dessvärre inte gå och leta.. :S Tur att han inte förstår sånt ännu.. :)

Har suttit inne och ugglat flera dagar känns det som så för ett tags sen skickade jag Valle till lekplatsen med lilla moster Sigrid. Och åkte själv upp till Skatås och sprang 8:an. Här kommer några basic-tips för löpning som  hjälpte mig runt 8:an första gången:

  • Spring riktigt riktigt långsamt första gången så du orkar runt. "Aktiv vila" alltså där man hämtar andan (pappas tips)
  • Ta i extra mycket när det känns tungt för annars står du där efteråt och är inte helt slut och ångrar dig att du inte gjorde det (Jonnys tips)
  • Stanna inte! Så fort du saktar av till "skritt" så kommer du inte orka springa igen. Plus att det kommer kännas så sugigt efteråt
Medel-tips:
  • Om du blir omsprungen - häng på! Lättare hålla hastigheten då (Mirandas tips)
  • Spurta alltid sista biten (Sofias tips)
Överkurs:
  • Köp fina träningskläder! Så slipper det kännas som om du är en trött skogshuggare som inte hör hemma i motionsspåret, bland alla andra modemedvetna motionärer.
Förutom alla endorfiner som frigörs i kroppen när man springer. Även resultat som mer ork, piggare kropp och stoltheten att du orkar... Så har jag upptäckt andra fördelar med att springa! Första gången jag hade sprungit så stod jag och stretchade benet mot bakdäcket på bilen och upptäckte att det inte var någon luft i det. Alltså hade jag kunnat få punka! :)



Kommentarer
Postat av: Cathrine

det är fortfarande skittråkigt att springa dock, jag kommer aldrig till den där härliga känslan. Kanske när jag står i duschen..men det är så dags då..

2010-05-08 @ 20:45:27
URL: http://catenett.blogg.se/
Postat av: Johanna

Bra tips men för min del finns det inga tips i hela världen som skulle få mig att börja springa! Och det är så synd för jag skulle verkligen vilja tycka att det är roligt. Jag kan tänka mig ung en miljard saker som jag hellre skulle vilja göra. Avis på dig som uppskattar det!



Hoppas allt e bra med er....kram

2010-05-10 @ 00:19:42
URL: http://johannaagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0