Här kommer sommaren!

Så äntligen kom sommaren till Göteborg! Kanonväder med sol och riktig värme redan vid 9 i morse. De ringde från jobbet i morse men jag tog mig friheten att inte jobba. (Lever jag för att jobba eller jobbar jag för att leva liksom.) Valle och jag packade ihop oss i cykeln och trampade in till stan för att gå på biblioteket och lämna några böcker.

Sen lekte vi ute på gården med Valles lilla kompis Liv, 16 månader. :) Söta småknattar! När Valle sov middag satt jag ute i solen med en bok. Sen lekte vi ännu mer. Några grannar inspirerade mig till att köpa pizza som vi åt till middag.

När jag sedan såg mig omkring i lägenheten märkte jag att här ser ut som en bomb har slagit ned! Hur då liksom? Vi hade ju spenderat hela dagen ute... Skumt. Men krävde storstädning. Parkerade Valle i stolen där han högg in på en tallrik yoghurt, med händerna. :S

Jag provade också att klippa Valle. Tänkte hans långa man är ju alldeles för varm i solen. Inte för jag någonsin klippt någon annan än mig själv tidigare, men hey: If you never try, you'll never know. Sagt och gjort: yoghurt och hår över hela barnet så ställde honom i duschen. Nu har vi hår i hela duschbrunnen... Var är min karl när man behöver honom?! :)


Valle på gården och med Liv..


..lille charmören..


..före- och efterbilder på klippning..


..cykelstaden Göteborg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0