Life is good

Idag har vi roat oss med hushållssysslor. Handlat mat och städat. Fattar inte hur det kan bli så sjukt stökigt på bara 36 kvm. Galet. Fast Valle gör sitt bästa och river dagligen ut lådor med kläder, smular kex över vardagsrumsmattan och häller gröt över köksgolvet. Beter sig precis som en ettåring alltså. :)

Jag har också sprungit 8:an. Gick väldigt bra. Har inte exakt tid men runt 48 minuter. Som vanligt var jag helt upprymd efteråt vilket alltid känns bra. Det är något nytt nämligen. Jag sprang en del för ett par år sen men då var jag helt utmattad efter. Nu känns det knappt som jag har tränat.

Sen var det dags för premiärcyklingen! Med Valle i stolen där bak. Just ja, först raseriutbrott över att jag inte fick fast stolen som den skulle sitta (anger management kanske vore något för mig). Så blod, svett och tårar! Sen var den äntligen färdig. Måste säga att det verkligen är lycka att cykla!

Valle har haft svårt att sova de senaste nätterna. Det tar uppemot 2 timmar innan han slocknar vilket är synd eftersom han verkar vara helt slut. Har provat lite olika knep för att trötta ut honom: Låtit honom duscha, låtit honom ta en promenad sent på eftermiddagen, låtit honom sova tidigare på dagen, låtit honom sova kortare tid under dagen. Inget verkar fungera.

Idag provade vi att ta en kvällspromenad så han fick vällingen i vagnen. Jätteskön kväll! :) Men han är fortfarande vaken. :S Fattar inte eftersom han aldrig har problem att somna i vagnen under dagtid. Någon som har något tips...?


Kommentarer
Postat av: Johanna

Fy vad tröttsamt med så lång nattning!!! Vilken tid lägger du honom? Jag tänkte tipsa om att låta honom sova mindre på dan men ser att du redan prövat det. Rackarns oxå! Jag ska fundera på om jag kommer på ngn ny idé att pröva.



kram j

2010-05-16 @ 23:19:47
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Jonny

2010-05-17 @ 11:32:00
Postat av: Lisa

Kanske låter konstigt men du kan testa att låta honom sova mer på dagen, eller en liten powernap på eftermiddagen, kan kanske vara så att han är så övertrött på kvällen att han inte kan slappna av utan gasar på istället!

Vi hade en sån period med malte och det fungerade.

2010-05-17 @ 15:44:01
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Cathrine

Ang pållen; ja jag är ju medryttare, lite som halvfodervärd, så då är jag med och delar på vissa kostnader, sen kostar det ju att ta sig till stallet och såna grejer.. Hon är enormt svårfångad och väldigt "flockig", vill inte göra saker utan dom andra...suck..

2010-05-19 @ 09:37:14
URL: http://catenett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0