6 veckors utmaning

Hej alla! Har antagit en utmaning på 6 veckor - en träningsutmaning! Lät himla skoj. Och om jag börjar typ idag så hinner jag precis klart innan Australien (om jag inte räknat helt tokigt). Här finns mer info.

Grundutmaningen är att man ska klara av följande:
  • 150 km ska avverkas på frivilligt sätt, ex: cykla, springa, promenera, rida, simma, osv.
  • 30 träningspass ska avverkas. Man avgör dock själv vad som räknas som ett pass.
  • 1 h i plankan
  • 500 armhävningar
  • 20 min jägarvila
  • 4 intervallpass
  • 1 stretch-/meditationspass per vecka
  • 1 valfri och personlig utmaning för hela perioden.

Visst låter det skoj? :) Jag funderade lite på vad jag ska räkna som träningspass. Ska ju samtidigt arbeta och gärna träffa Valle under perioden också så bestämde att en dags lördagsjobb räknas som ett timmes-pass träning ("försvinner" ju annars en hel dag för mig, plus att det är mer än bara min vanliga arbetstid). Plus att annars kommer jag ju inte jobba helg utan träna istället :)

En vecka ska man varje dag springa minst en sammanhängande kilometer, detta får jag alltså göra med Valle i vagnen :P. Dock kommer jag göra inomhus-pass här hemma istället ifall det är snöstorm ute. Storstädning räknas också som ett pass.
Sooooooo, Vecka 1 innebär följande, 5 st maxtest. Man ska skriva ned resultatet och jämföra med nya test i vecka 6.
  • Maxtest 1: Kom så långt du kan på 30 min på valfritt sätt
  • Maxtest 2: Plankan så länge man orkar
  • Maxtest 3: Armhävningar så många man orkar
  • Maxtest 4: Upphopp så många man hinner på 1 min
  • Maxtest 5: Stå i jägarvila så länge man orkar
  • Skriv ned minst 10 saker som du är stolt över/nöjd med.
Vad säger ni, piece of cake?!??! :) Jag utmanar alla som vill följa, samt Miranda. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0