Gröna Martina

Tja jag kör hårt på den gröna trenden. Grön matlåda packad. Hittade brysselkål i kylen och osäker på hur man tillagar dessa hittade jag den här tråden. Allt lät ju hur gott som helst! Så det går nog att leva på det här. Ett tag i alla fall. :) Kör hårt på hälsostilen här, inte för det är något fel att äta kött, men färdiglagade köttbullar känns lite trist. En god sallad ska man väl också stå sig på ett tag. Har inte heller rökt på hela dagen. Yay me.

Massa saker på jobbet som distraherar, trots att jag är anställd som tappare var det inte mycket som hann tappas idag. Först specialjobb med etiketter då jag vikarierar för en som har hand om det. Sen sitta med projektet som jag håller på med. Kurs igen tre dagar nästa vecka. Och sen fick jag äran att i en timme igår och en timme idag guida runt två gäster, närmare bestämt holländare som ska se hur en fabrik fungerar. Kul även att testa hur mycket teknik-engelska man kan. Vet ni exempelvis vad kolv heter på engelska? Dysa, drivvals, bytta, omrörare, koppling, kopplingsbar, lans? Mycket spännande. :) Gick bra i vilket fall.

Och imorn är det möte mitt på dagen som ska förberedas, och för en annan som vanligtvis står vid en maskin och trycker på knappar måste jag erkänna att presentationen som ska göras i ett dataprogram går något sånär knackigt...

Annars är jag nöjd med att ha jobbat en hel vecka i mina akrylnaglar. Har inte bitit alls! Nästan. ;) Men idag rök en nagel så har pysslat och byggt nya här ikväll.

Och för imorn önskar jag mig inget mer (snö)STORM, vill kunna promenera! Eller förresten just imorn gör det inget, har andra planer. :) Ska på ryska och innan dess NLP-föreläsning.

Oj sicket långt inlägg detta blev såhär sent... Och då har jag inte ens börjat prata om Valle och allt som händer på den fronten... Och det är mycket! Nunda människoätaren ska jag bjuda på också, så fort mamma letat fram sagoboken och jag idats åka dit och hämta den. Fullt upp som vanligt med andra ord! Säger som Cathrine - hur hade man tid att röka? ;) NU - sova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0