Nunda och meat free monday

Så typiskt, det var ju VALLE som skulle somna, inte jag... Men vad trodde jag egentligen skulle hända? När jag jobbat dag, hämtat Valle, promenerat en timme och sen lägger mig på sängen och blir kliad i håret? Det var en fälla dock för när jag vaknade till var Valle tillbaka med skatter ur min väska. Som vanligt. Är dock helt färdig så lär nog inte blir några problem att däcka av sen. tsk tsk.

Tänkte prova nya trenden med köttfria måndagar för klimatets skull. Var dock lättare sagt än gjort att hitta något vegetariskt att äta. Vegetarisk pizza till lunch och quesadillas till middag. Och var bra nära att hugga en köttbulle när jag gjorde Valles mat... Tänker inte ge honom vegetariskt - det där är han lite liten för. Får bestämma själv när han blir större. Några receptförslag? Ska även vara galet billigt eftersom jag är snål helt enkelt.

Har ni hört sagan om Nunda människoätaren? Annars ska jag leta upp den, min favoritsaga!

Kommentarer
Postat av: Maya

Det finns inget bättre sömnmedel än kli i håret, särskilt om det är barn som gör det.



Och jo, leta gärna upp Nunda så vi oxå får höra :)

2010-11-23 @ 14:21:56
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Cathrine

omeletter av alla dess slag? Pajer med div veggies, pasta med pestostekta greens? röror av cremé fraiche med svamp/grönsaker i till quinoa... Eller testa olika quornvarianter om du saknar kött. Djuren och miljön säger tack :)

2010-11-23 @ 19:08:35
Postat av: Mamma

Letar efter boken, den finns ju här någonstans, jag slänger inga sådana här värdefulla saker.

2010-11-23 @ 19:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0