PMI

Kursen jag var på hölls av ett företag som heter Project Management Institute. Den var på engelska och lärde oss att tolka data ur sk control charts och förstå vad ett sådant säger oss. Inför projekten vi ska driva på jobbet. Engelskan var verkligen på tiden att damma av. Det lät bara inte riktigt som det gjorde i huvudet.

Vi fick en låda med massa grejer i. Bland annat en loppa.... (Pappa blir säkert mycket glad om detta är det enda jag minns från kursen, tsk tsk :)
:)

...vi fick även prova att skriva med vänster hand. Vilket gick sådär. Men skämt åsido var det riktigt intressant och lärorikt. Lätt att man skulle vilja vara en konsult som han som höll i kursen. Och mjukglassen vi fick äta var inte heller så dum! Fick bara en föraning om vilket kalori-intag det skulle vara att jobba på ett kontor. :S Så sprang 8:an när jag kom hem idag.
Control chart

Valle har hängt hos mormor både igår och idag. Ska även dit en sväng imorn och busa. Höstlov på jobbet alltså. De hade visst byggt en rutchbana av ett gammalt bord. Valle var helt galen och sprang som en tok när han skulle visa mamma vad han kunde. :) Helt kladdig av svett och klappade händer och hoppade omkring. Får återkomma med foton nu när kameran är i min ägo igen. :)
Ge mig sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0