Firmafest!

Ikväll blir det firmafest med jobbet, ska bli skoj! Jag har varit ledig två dagar och vilat upp mig så ska se om man orkar hålla sig vaken... :)

Valle sover middag nu. Han verkar ha ont i kinden där han blev biten häromdagen. Eller ja, konstigt vore ju annars. Men han har varit hängig hela dagen så han kanske är lite sjuk? Å andra sidan har jag också varit hängig och sovit middag. Men ska strax storstäda lägenheten.

Lustigt det där med att ha barn - jag tog ledigt från jobbet så vi skulle vila och leka men istället har jag fått skura vardagsrumsmattan. Vilket jag aldrig hade behövt om Valle varit på dagis och jag på jobbet. Det dyker som ständigt upp nya sysslor.... Och tiden, vilken tid liksom?! Hann iaf med ett välbehövligt pump-pass igår kväll. Sigrid har varit här så hon fick natta Valle.

Annars har jag planerat att springa i över en vecka men en begynnande infektion i ett skoskav har satt stopp för det. De enda skorna som är sköna för tillfället är arbetsskorna. Får väl ha dom ikväll, haha.



Annars har jag börjat måla det gräsliga kaklet vi hade i köket. Åkte till Nordsjö färg, fick senare veta vi har rabatt där genom jobbet, men men... Expediten frågade mig om jag behövde lacknafta att göra rent penseln med men jag svara "äh, det kan jag nog ta från jobbet." Det känns lite dumt att handla färg när man jobbar på en färgfabrik. Eller det känns väldigt dumt faktiskt... Men blir snyggare än vad jag först trott, måla är ju hur tråkigt som helst märkte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0