Imse vimse spindel

Idag när jag och Valle satt och fikade satt han och påtade på som vanligt men efter en stund märkte jag han sjöng Imse Vimse Spindel för mamma med alla armrörelser. Gulligt värre! Tror dom sjunger mycket med barnen på dagis. För här sjungs då inte mycket. Bortsett från mina toner då jag kör bil vill säga... ;)
Det var nästan i stil med hur han njöt till mina pannkakor häromdagen: "Mmm MMMMMM MMMMMMMMMMMMMM" :)
Imorn blir det Halloween Maskerad-middag för min del, Valle ska till mormor. Några förslag på vad man kan klä ut sig till?! Sitter här och spånar lite... Får ju göra sitt bästa, annars blire ju inget skoj... :)
Familjen Ljungberg/Dahlberg i Lerum i somras
Fasiken vad den här datorn beter sig konstigt... Skulle ladda upp denna bilden men det gick inte. Så gör jordens projekt av det med Print Screen-knappen och Paint  och klipp och klistra för att kunna spara den i rätt format och ladda upp den. Då funkar det helt plötsligt med originalbilden. Wtf liksom?
Samma sak häromdagen med den andra modellbilden på mig. Datorer är verkligen ett mysterium. Och problemet är inte att jag inte vet hur man gör, lyckades ju göra rätt med 5 bilder och gör på samma sätt. Ändå får jag inte fram den sjätte liksom! Jaja, ett senare problem. :)
Och radbrytningen här på bloggen fungerar inte heller som den ska. Man vill ju ha lite mellanrum mellan paragraferna på olika stycken. Men det får jag tydligen inte längre. Börjar påminna om Metrobloggen med alla dessa buggar. Och jag gillar inte buggar. Ska man måsta byta blogg igen?!
Jaja nu ska det bli den jävla Tinky Winky som bakar Tubby-bröd för hela slanten för Valle och mig. So long!
Hade iofs varit Kung i den här Tinky Winky-dräkten vars kan man hitta?! :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag hade nog satsat på någon mindre varm outfit än tinky winky :)!



Häxa funkar ju alltid men det kanske känns lite uttjatad. Svarta kläder finns ju i garderoben och med lite sotade ögon och en hatt så är man komplett :)! Hoppas du kommer på något bra. Ska fundera lite om jag kommer på ngt annat mer "fyndigt". Återkommer isf!



kram

2010-10-29 @ 22:45:41
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: farmor

Så fina ni är familjen Ljungberg/Dahlberg.

Inse vimse gjorde Valle redan i somras när han låg på skötbordet, alltså rörelserna.

Hoppas du får en trevlig kväll,du kommer nog på någon bra utklädnad, skicka gärna en bild så jag får se resultatet.

Nu ska jag gå och äta entrecote mums

Kram

2010-10-30 @ 18:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0