Bakslag

Det sägs att när något går över förväntan till en början så brukar det komma ett bakslag. Det stämmer verkligen vad gäller Valle och dagis. Han blir helt förtvivlad när jag lämnar honom, antingen det är tidigt på morgonen när jag jobbar dag, eller om det är vid 10-tiden när jag jobbar kväll. Bara jag ska gå iväg en bit och ställa bort vagnen kommer han skrikande och gråtande helt hjärtskärande. Fast personalen säger att det går över ganska snabbt, annars hade de ju ringt mig.

Det är som om han kommit på helt plötsligt att mamma inte kommer vara där. :( Jobbigt är det. Man vill ju att han ska få in rutiner så han vet att mamma kommer tillbaka. Men kvällveckan kan man inte heller lova att "mamma hämtar dig sen" då det är moster Sigrid som kommer dit. Det går annars väldigt bra för Sigrid att hämta och bo hos mig. Så på den punkten är allt bra.

Men när barnet gråter och mamman nästan gråter undrar jag i mitt stilla sinne om det verkligen är meningen att man ska arbeta?!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Visst är det fruktansvärt??! JAg vet precis vad du menar. Agnes inskolning gick huuuur bra som hellst och precis när den var över så kom tårarna vid lämningen. Stoooora krokodiltårar. Men det tog inte mer än max 2 veckor så hade det gått över tackolov. Hoppas det går över snabbt för Valle oxå...kram

2010-09-08 @ 14:49:54
URL: http://johannaagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0