Que sera sera

Första långa heldagen på dagis för Valle idag. Han var jätteledsen när jag lämnade och överlycklig när vi skulle hem. Lillplutten! Annars hade det gått bra. Tror dagispersonal har Sveriges viktigaste jobb. Jag menar, vad man än jobbar med måste man ju kunna lämna sitt barn till någon som tar hand om honom/henne bra.

Gårdagskvällen spenderades med en virknål (!). Ska virka mig en sån här mössa nämligen. Eller ja, en mössa till Valle alltså. Visst är den fin?

Annars kan jag meddela att alla funderingar på döden inte har upphört. Urs vilken existensångest! Gjorde "misstaget" att snurra in på Familjelivs forum om änglabarn... Tårarna bara rann. En sorg det inte går att sätta ord på alltså. Fatta vad lyckligt lottad man är! En fin dikt.

Morfars begravning är nästa vecka. Jag har tänkt läsa en dikt. Ska bara hitta någon fin bara. Något förslag? Sen är jag i valet och kvalet om huruvida jag ska ta med Valle eller inte. Finns ju fördelar och nackdelar med båda. Vad tycker ni? Har ni haft med era barn på begravningar?

Foto av fotot jag ritade av

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0