Spelar harpa

Nu äntligen börjar lilla sjuklingen bli sig själv. Valle fick vara med mormor på ett möte igår så mamma kunde jobba. Idag ska han vara med på mormors lektioner i skolan. Vill inte lämna en snörvlande liten på dagis, känns inte som om det skulle vara så uppskattat.

Häromnatten vaknade Valle när jag gick och la mig. Han skrek förtvivlat i en timme. INGET hjälpte. Jag fick inte ta i honom. Det har jag aldrig varit med om tidigare. Vi fick sova på soffan med Mumintrollen på tv hela natten.

I natt fick han gott sova i sin egen säng. Jag tycker det är så mysigt att lägga över honom till min säng, särskilt som det är lite kallt i sovrummet så är han som en liten kamin. :) Men nu är det slut med det om jag vill ha något hår kvar. Han verkar endast kunna somna till ljudet av att rycka loss mammas hårstrån. :S

Det här med jobbet blir lite omvänd psykologi: När jag har möjlighet att vara hemma vill man bara jobba. Så skönt att det löste sig denna gång. Jag var hemma en dag. Men så är det ju med förkylningar också, Valle är ju pigg men hur snorig och hostig som helst.

Piano, sång, harpa, you name it, Valle spelar allt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0