Sena filosofier

Jag säger som Fina:

Jobbar jag för att leva? Eller lever jag för att jobba?

Mycket på jobbet nu. Mycket krav, mycket utbildningar, mycket tider att passa, mycket utmaningar, mycket press, mycket stress och mycket tjat. Mycket övertid snart också? Det hade varit värt. Annars: Snooze.

Det som är viktigt i mitt liv är Valle. Och jag har inte lust att gå omkring som en zombie konstant pga alla krav. Fast konstigt nog mår jag galet bra.

Visst dippar det ibland. Men vänder det mesta med tankesättet att allt händer av en anledning. Och att det som inte dödar härdar.

Men känner att det är lite mycket just nu när man inte kan slappna av. Sitter som hemma och funderar över lösningar på bekymmer på jobbet. Och det bör du kanske göra om du är arbetsledare. Inte maskinoperatör.

Har ingen lust att gå och lägga mig. Hinner aldrig med det jag vill här hemma. Har handlat spännande blomfrön som sitter i köket o blänger på mig varje gång jag går dit. Dåligt samvete.

Vill träna, läsa, sova, kolla Private Practice, umgås med vänner, busa med Valle. Men det jag gör är nånting annat. Jaja, konstigt inlägg detta blev.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0