Vårkänslor och plastmuggar

Idag var det middag hos mamma. Mormor var också där. Hon verkar mycket gladare nu. Det känns bra. Måste vara mycket känslor för henne, först morfars bortgång och nu flytt till stan. Mamma hjälpte mig att göra klart namntröjorna också. Vilken lättnad! :) Foto får ni se senare.

Solen var framme så vi tog cykeln dit. Valle var överlycklig och satt i stolen och skrattade och pekade på bilar. Jag hade tagit på en sommarklänning. Hade det inte varit förkylningen bara, så hade det varit en perfekt dag! :) Våren verkar äntligen vara på gång!!

Fast sen blev det mörkt och kallt så mamma fick skjutsa oss hem. Lol. Och kameraladdaren är äntligen hittat - det var faktiskt inte svårare än att öppna första bästa låda och kolla. Som vanligt. Fast på ett bra sätt. :)

Yes, tusenskönor it is

Sen fick jag en liten tankeställare på jobbet idag. Vi ska inför löneförhandling välja 3 stycken personliga mål som bland annat ska vara mätbara. Det brukar vara lite svårt att komma på något så min chef kom med ett förslag: Att minska förbrukningen av plastmuggar.

Alltså bara på vårt jobb slängs 200.000 kaffemuggar per år! De kostar 15 öre per mugg och det skulle då vara en ekonomisk besparing för företaget. Många bäckar små. Jag blev dock ganska konfunderad då jag började räkna på hur många jag själv använder dagligen. Kaffet är såpass varmt att jag tar två muggar varje gång jag fikar för att inte bränna mig. Dvs ungefär (=minst) 12 muggar per dag!

Även om kostnaden är lätt att avfärda som småpotatis kan man ju fråga sig vad miljön har att säga om saken. Så imorn tar jag med en egen mugg till jobbet. Att sänka min personliga förbrukning av muggar med 80% torde inte vara något större problem.

Man är ju en världmedborgare eller hur? :)

Kommentarer
Postat av: Cathrine

Sicken söt liten klänning! Se så mycket trevligare livet är utan vinterjacka...i 5 månader!!! Anyways, satan kör ni på plastmuggar?! Då ger jag stora tummen upp till att ta med egen mugg :)

2011-03-18 @ 20:46:47
URL: http://catenett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0