Ka-tjing

Hur jag än vrider och vänder på det kommer jag till insikten att jag snarast bör införskaffa en ny kamera. Varje dag som går är en dag fylld av busiga stunder med Valle som inte kan dokumenteras. Först ska här skrapas ihop lite pengar.

Läste i Metro att de som deklarerat via internet får skattepengarna före fredag. Ka-tjing! Jag säger som andra: Prisa Gud, här kommer skatteåterbäringen!

Sen skall Herbalife-produkterna återlämnas pga utebliven effekt. Har blivit tröttare istället för piggare. Och inget smalare heller. Ka-tjing 1300:-... :) Och om några dagar går min första Tradera-auktion ut så lär bli i alla fall 200 spänn där. Detta går ju riktigt bra! :)

Plus att vi minimerat matkostaderna här hemma med matlådor. Valle slipper numera tråkiga burkmaten och vi lagar storkok var tredje dag och ställer sen i lådor i kylen... Så man kan lyxa till det och vara lat! Och äta samma mat jämt, men så brukar jag göra. Tar ju ett tag innan man tröttnar, sen går man på en ny rätt. :)

Nu ligger Valle och sover så ska se om jag orkar ta itu med inventeringen av kläder. Ska nämligen upp med alla vinterkläder plus för små Valle-kläder på vinden.

Så går det när man bor i en etta! Som vi by the way kanske snart slipper göra... Några här på gården som vi känner har köpt hus så jag ska ringa och smörja Poseidon (bostadsbolaget) så ska vi antagligen få ta deras 3:a i augusti. Flyt är bara förnamnet...! Eller flytt kanske?! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0