Måndagsexemplar

Ja den här måndagen har verkligen varit ett måndagsexemplar av dagar. För det är väl måndag? Har ingen riktig koll längre... När man är hemma. Katastrof är bara förnamnet. Murphy´s Law eller Livet från den mörka sidan.

Förstår mig inte riktigt på folk. Som gubben i Canon Repair-shoppen där jag skulle lämna in kameran med en vrålande Valle på armen. Som berättar att det kostar 375:- att lämna in kameran och sen antagligen runt 2000:- för att laga linsen. Och tittar sen förvånat på mig när jag säger "Jahapp då skippar vi det".

Sen gick vi ut i regnet och lekte i ca 5 minuter innan Valle skuttat runt i en vattenpöl och var blöt upp till midjan. Regnkläderna är naturligtvis hos mormor. Så ombyte och instuvning av unge i bilen och åkte till stan för att lämna igen försenade biblioteksböcker. Bara för att ha andra mammor som tittar chockat på oss för Valle inte hade regnkäder på sig. Ja, kändes det som i alla fall...

Och bara för man låtit bli att städa i en dag så ser lägenheten ut som sju svåra år... Kläder från golv till tak, spaghetti och köttfärssås i hela köket, osv. Skrämde typ slag på vår gäst Miranda. Hoppas jag inte i varje fall...

Sen höll jag på att få fnatt när vi skulle ut och mobilen var spårlöst försvunnen... Letade i säkert en halvtimme innan det ringde i den. Blir ju tokig ibland.

Det tråkigaste med att ha en dålig dag är ju att det aldrig tar slut. Man kan ju alltid vända allting till något dåligt. Ja, på samma sätt som allt kan vara bra. Så morgondagen ska bli i lite mer positiv anda. Ska träna tänkte jag. Brukar ju alltid pigga upp. Over and out.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, vad kul att kunna inspirera :)! Jag får mina bakryck ibland men det är långt mellan gångerna! Ser fram emot bilder på dina nya verk! Men fan vad trist med kameran!!! Jag förstår att du avböjde reparationen...shiiiit vad dyrt!



Jag trivs faktiskt med att jobba. Jag känner exakt som du skriver att jag få vara ngt annat än bara mamma 24 timmar om dygnet. Vilket visserligen är rätt mysigt men lite tröttsamt i längden. Jag behöver få komma ut och känna mig lite "nyttig". Det gör att jag får mer energi till hemmet o ungarna på ngt konstigt sätt! Men heltid är lite väl saftigt. Jag kommer att gå ner till 80% i oktober och det tror jag blir kanon!



Blä för dåliga dagar! Hoppas morgondagen bjuder på mindre missöden :)! Fan snart kommer ni upp...gud så skoj! Första veckan ni är här jobbar jag varenda dag men sen har jag några lediga dagar. Då får vi ta ngn vinkväll på altanen och surra ikapp. Det kanske blir ett besök i bastuflotten oxå!



kram kram Johanna

2010-06-07 @ 23:18:49
URL: http://johannaagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0