Individuell människohjälp

Individuell människohjälp heter organisationen som jag och Valle ska hjälpa till i, som volontärer. :) Har varit på ett informationsmöte idag. De har ett program för barn i åldern 7-18, ett som heter Barn I Väntan (asylsökande) och ett som heter Barn I Start (de med uppehållstillstånd). De har även en grupp för föräldrar. Det hela pågår under 14 veckor, en kväll i veckan.

Vi kan alltså gå på hälften av tillfällena (då jag jobbar tvåskift). Ja just ja, det vi ska göra är att leka med de minsta barnen i familjerna. I åldern 7 år och nedåt. Bus! :) Och Valle var absolut välkommen. Karmakontot... Nä men skämt åsido tror jag det är bra för själen att jobba lite ideellt. Och jag har funderat på det länge.

Just nu har jag ätit den godaste cheesecake-muffinsen någonsin. Ja den första också för den delen. Liliana hade bakat åt oss. Grymt gott.

Det här med Tradera börjar bli riktigt roligt förresten. Jag har iofs handlat mer än jag sålt (surprisingly...). Men en bok jag handlade hade säljaren skickat med ett visitkort. Låter farligt likt mina namntröjor som ska ha en lapp med länk till min blogg. Tröjorna gick jag dock med förlust - ganska rejält. Men ska se det som en snöboll som kommit i rullning.

I need to step up my game... Eller sluta googla "cupcakes"..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0