Tinky Winky

Idag har varit ännu en slappardag (många sådana, tss) som inleddes med lek och bus med Theo och Marianne på deras gård. Försökte fota Valle och Theo tillsammans, men lättare sagt än gjort att rada upp två uppspelta knattar för posering...

Sen fick jag lustigt nog veta att högsta chefen för mitt jobb ska vara med på familjemiddag hos farmor och farfar imorn... :) Hans kontor ligger i England så pga flygkaoset är han kvar några dagar extra i Sverige och min käre far är satt för att underhålla honom tills hemresan. Så Valle är nybadad och ska förhoppningsvis vara på sitt best behaviour imorgon.. Och jag med för den delen. Ha ha.

Igår var jag på långpromenad med barnvagnen längs milbanan i Skatås som ska föreställa vara endast 2 km längre än 8:an.. Skulle vara lite recking (hmm recking känns inte helt rätt, vilket är ordet jag tänker på...?) inför framtida språngmarscher hade jag tänkt, men tänkte om ganska snabbt. 8:an är ganska trevlig att promenera, milbanan tycktes däremot bestå av enbart uppförsbackar. (Är det ens fysiskt möjligt?!) Det tog över 2 timmar att gå! Och vissa backar var så branta att jag undrade om Valle skulle glida ur vagnen. Inget att rekommendera alltså.. :S

Lite lustig kuriosa angående hamstrar...: Sigrids hamster var någorlunda tam innan jag köpte det där hamsterhjulet åt honom.. Tydligen har han blivit inte bara smalare utan också mycket snabbare så han är omöjlig att plocka upp! Fit for fight hamster alltså. Hur lustiga är dom inte egentligen? Som springer och springer i det där hjulet, flera timmar per natt... Varför det liksom? Inte fan motionerar typ tamkaniner minsann..

Over and out for now.


Dammsugaren..


..Jonny retas alltid om Göteborg och fisk och nu står detta på grinden in till oss..


..Valdemar..


..glada gungande småungar..


..Valle och Theo..


..mammas fina lilla vän..


..kanske inte klockren kopia av Tinky Winky, men nära.. ;)


Kommentarer
Postat av: Tessan

Det som saknas är den röda handväskan och triangeln på huvudet! =)

2010-04-17 @ 01:01:22
URL: http://www.nogg.se/jerry
Postat av: Johanna

Hahahahaha....ÄLSKAR jämförelsen på sista bilden!!! Klockren! Ni ser ut att ha det kanon! Vi saknar er....kram

2010-04-17 @ 19:40:58
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: farmor

Så härligt det ser ut hos er, här är det bara kallblåst och snö.

Vilka fina killar som gungar dem där två busarna kommer nog att få många trevliga stunder tillsammans.

Jag läntar efter er sköt om er kram

2010-04-18 @ 12:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0