Böcker

Tycker att jag har lite väl få läsare, eller ja, kommenterande sådana i alla fall. :) Misstänker att det beror på innehållet i bloggen, så får prova nåt nytt. Idag svarar jag på frågor om mina läsvanor:

Som läsare är jag: Väldigt trogen. Och läser gärna en bok i sträck när jag väl börjat.

Som bloggare är jag: Väldigt beroende av mitt humör. :) Blir gärna arg och avreagerar mig här. Och skriver gärna om allt möjligt jag funderar på, vilket gör bloggen ganska blandad.

Senast lästa bok: På grund av Leon av Jenny Leeb. Dock ingen bok jag skulle rekommendera, den var väldigt ytlig. Riktigt tunn chiclit.

Senast påbörjade bok: Konsten att läsa tankar av Henrik Fexeus.

Senast köpta bok/böcker: Aldrig mer! av Jennifer Crusie och Det blå guldet av Clive Cussler, inköpta senast idag. Lånade en hel del på biblioteket förra veckan, bland annat Sant eller sannolikt av Allan Gut och Annonsering för gerilla-företagare av Krister Maxe.

Favoritdeckarförfattare: Räknas Stieg Larsson? Annars Generalens dotter av Nelson DeMille, fast det är väl snarare en favoritbok än en författare... Patricia Cornwell är väl ok annars.

Jag läser allt av: John Marsden och Unni Drougge.

Jag läser helst inte (genre/författare): Camilla Läckberg. Hon skriver på ett sätt som gör att jag inte tar mig igenom hennes böcker. Beklämmande. Inte heller något större fan av Liza Marklund även om jag gillade hennes böcker då jag var yngre. Läser all sorts genre.

Vid hyllan för fackböcker letar jag: Efter Henrik Fexeus' böcker, böcker om kroppsspråk, matematik, eget företagande. Bland annat.

Förutom svenska läser jag gärna: Engelska har jag inga problem att läsa. Pratar inget annat språk flytande (än).

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Konsten att läsa tankar av Henrik Fexeus.

Högst upp på min bok-önskelista-just nu står: Ja det skulle vara en franskabok för gymnasiets steg 3 i så fall.. :) Annars har jag ingen aning om vad som är nytt just nu.

När jag går på antikvariat letar jag alltid: Jag går inte på antikvariat. Om jag beställer från ett på Internet så gällde det senast ett lexikon på bosniska.


Andra böcker jag läst hittar ni här.


En favorit

Kommentarer
Postat av: Nadja

Jag är en trogen läsare av din blogg ska du veta men jäkligt dålig på att kommentera! Nu ska det bli bättring! :)

2010-05-25 @ 21:06:43
Postat av: sandra

Hej Martina

Nu var det längesen jag kikade in på din blogg. Oj vad fin Valle blev av klippningen!! Måste vara skönt att bli av med håret i sommarvärmen. Här försvann sommaren helt, hoppas verkligen den kommer tillbaka innan midsommar då vi får finfrämmande...

Saknar er allihop!

2010-05-25 @ 22:14:06
Postat av: Cathrine

Nytt alster av vår kära Marian Keyes finns.. tror den ska komma/har kommit till sverige nu. Minns tyvärr ej titeln, men jag påbörjade en lånad variant i england så nu måste jag hitta den här!

2010-05-26 @ 21:02:37
URL: http://catenett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0