ATT GÖRA

Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge! Visst är det så? Och visst har ni väntat på fräscha foton här på min blogg?! :) Har huggit in på den närmare 30 punkter långa ATT GÖRA-listan, däribland leta fram kamerasladden. Mission impossible verkade det som så har införskaffat en kortläsare. Tur jag tagit ledigt från jobbet idag, annars vete 17 hur jag skulle hinna med allt som ska göras. Hur som helst, voilá:


Jag flummar hos mamma

Annars försöker vi komma på plats i nya lägneheten och två IKEA-besök och X antal städtimmar senare börjar det faktiskt likna nåt. Eller städa är egentligen inte problemet, snarare att sortera alla jävla prylar som i alla fall kan hamna i rätt RUM innan jag får någon ro. Speaking of prylar ska jag och Miranda hyra ett bord på en loppis mitt i stan nästa lördag så ska försöka bli av med lite skräp. Typ böcker som inte är lönt att lägga upp på Tradera. Ska bli skoj. Vi var även på en second hand-loppis för någon vecka sen där vi fyndade värsta fina kistan att ha i hallen.

Kistan, perfekt att fylla med saker.. :)


Sprillans nya skoskåp samt fin tavla som dök upp på vinden

Detta var även veckan då Valle börjat dagis "på riktigt", alltså heldagar då jag jobbat dag. Blev i och för sig lite mjukstart då jag varit ledig både måndag och fredag, men behövdes. Första dagen var det någon som var liiiiite trött, fick klä på honom medans han sov (!) och lämna honom 06:15. Sedan lyckades han ändå inte sova middag på dagis (!!). Andra dagen vaknade han av sig själv, lite sena var vi dock eftersom mamman gillar att snooza, men gick bra att lämna honom plus att han sov en stund i vagnen efter lunch.

Igår var vi också lite sena eftersom mamman vägrar gå och lägga sig i tid på kvällen och gillar att snooza på morgonen men det var någon som vart helt förtvivlad när mamman skulle åka! Hemskt var det skar i mamma-hjärtat men fick smita iväg ändå... Fick höra sen att han gråtit en timme men han hade sovit middag och var pigg och glad när jag hämtade så har vi haft mys hela dagen idag. Får väl sammanfattas som en mycket bra första dagis-vecka för en liten knatte som inte ens fyllt 2 år. <3


En pytteliten Zombie som inte hade mycket krafter kvar efter 3 dagars slit...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0