Jag vill ha en balkong

Idag har jag fått ett efterlängtat brev från SDN Kortedala - förskoleplats! Jag har fått mitt förstahandsval. MEN. Valle är välkommen dit den 16 augusti. Wtf, har ju väntat 4 månader nu. Man ska alltså vänta i 8 månader? Sen kan jag inte tacka nej till den platsen och vänta på en annan, för då får jag inte den heller. Men störigt när jobbet bara väntar på att jag ska börja.. Vet inte riktigt hur jag ska ringa dom och berätta det här.

Vi har spenderat dagen med Fina. Först en sväng på stan och sen pizza hemma hos henne. Hon åker tillbaka till Australien i övermorgon, eller rättare sagt Thailand i två veckor först. Trots kanonväder här kan jag inte låta bli att vara avundsjuk. Innan dess var vi en sväng till Klädkällaren och köpte ett efterlängtat lakan som faktiskt passar vår säng..

Jag är helt slut! Vet inte vad jag gjort riktigt. Men solen skiner som aldrig förr så ska nog ut på gården en stund till så Valle kan gräva i sandlådan. Sen blir det nog en tidigt kväll för mig. Senast 23 ska jag sova. Har bokat ny tvättid imorn klockan 8.

Annars går vi mest runt här på gården. Valle springer runt och leker. Jag surar över att alla andra verkar ha en balkong.. (Även känt som ballong om man inte läser igenom sitt sms innan man skickar det.) Ska ringa imorgon och ställa mig i kö till en 3:a..


Hur idylliskt ser inte detta ut?!


Kommentarer
Postat av: Cathrine

balkong? jag vill bara ha ett hem..;) Satan att oz-suget har satt igång.. Jo just det, jag ska springa ett par lopp, först vårruset, bara 5km och sen tjejmilen i sthlm, känns hurtigt :)

2010-04-12 @ 19:28:21
URL: http://catenett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0