15 - Mina framtidsdrömmar

I mina framtidsdrömmar har jag storslagna planer där jag vill vara:
  • Smal
  • Rik
  • Lycklig.
Inte nödvändigtvis i den ordningen. Det kan låta ytligt men tror alla tre hänger ihop och har flera betydelser vardera.

Smal. Smal är något jag blir när jag tar hand om min kropp. Äter nyttigt och tränar. Vilket får mig att må bra. Sen tycker jag det är fint att vara smal.

Rik. Att vara rik och inte ha ekonomiska bekymmer tycker jag är väldigt viktigt. Jag vill kunna ge min son ett bra liv. Pengar i sig är väl inte så viktigt. Men om jag inte har dem så är det inte mycket man kan göra. Sen behöver rik inte heller nödvändigtvis betyda rik på pengar. Rik på hälsa, vänner, utmaningar, lycka, you name it.

Lycklig. Jag blir lycklig av att göra någonting som känns meningsfullt. Jag vill ha ett arbete där jag blir uppskattad för den jag är och det jag gör. Jag vill göra någonting som är utmanande, både fysiskt och mentalt. För jag tror helt enkelt att det är bästa sättet att utvecklas.

Så vill jag ha mitt liv.

Intressant
Fint
Valle-mys!

Kommentarer
Postat av: farmor

Vad är det för söt liten buse, kan det vara pepparkaka i munnen måntro

2010-12-16 @ 19:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0