8 - Ett pinsamt ögonblick

Det var inte det lättaste att komma på. Man har ju inte så många som man kan plocka fram på beställning. De tenderar ju att vara riktigt jobbiga då de händer, men förträngs sen (som tur är). Och de flesta pinsamma ögonblick vill man inte direkt dela med sig av här. :) Men en får jag väl bjuda på. Detta hände för ett par år sen, då jag lyckades lifta hem från jobbet:

Jag var lite försenad från jobbet en fredag eftermiddag och hade missat sista bussen hem. Eftersom nästa buss inte skulle komma förrän efter en timme så såg jag mig om efter en skjuts att följa med till Hjällbo där vagnen gick. Jag såg flera bilar med arbetskamrater komma körandes ut från parkeringen så haffade första bil och frågade om jag kunde åka med.

"Hoppa in där" svarade min arbetskamrat och pekade bakåt. Jag rusade vidare till nästa bil och frågade om jag kunde åka med. Det fick jag. Men såg hur han i bilen framför gapskrattade. Fattade då att han menat baksätet. :) Ännu mer pinsamt blev det när jag insåg att han jag åkte med inte ens jobbade på mitt jobb. Men fick skjuts ändå, slutet gott allting gott.

Det var ett riktigt pinsamt ögonblick. Och hade känts bättre om inte halva jobbet sett det.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad kul med denna dag-för-dag lista. Jag läser vidare och hoppas att allt är bra med er. Kommer ni upp över jul eller blir det att stanna i gbg?

2010-12-08 @ 22:35:09
URL: http://maltelisa
Postat av: kajsa

Tips på hur man blir motiverad till att börja träna eller hålla motivationen uppe finns på bloggen och mycket annat! Ta gärna en titt :)



Hoppas att allt är bra med dig!

2010-12-09 @ 18:11:30
URL: http://kajsablom.blogg.se/
Postat av: Sandra - I Min Rosa Bubbla

Ja den tröjan är hur söt som helst :) Kärlek vid första ögonkastet kan jag lova :) hehe! Den finns på H&M så det är bara att du pallrar dig dit :)

2010-12-09 @ 18:48:50
URL: http://sandraorrebro.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha, denna historia kommer jag ihåg och berättade den för en kollega för några dagar sen :) Tycker den är helt underbar! DU är underbar! :)

2010-12-10 @ 17:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0