Deep

Valle är inne i en väldig mamma-period. Både på gott och ont. Det är såklart mysigt att han nästan bara vill vara med mig. Men lite jobbigt då han typ tror man övergivit honom för alltid bara man ska ta en dusch. Han har varit väldigt svår att lägga på kvällarna den senaste veckan. Igår tog det över en timme och slutade han fick somna i min säng, med mig bredvid.

Det har varit ett par inne-dagar för oss de senaste dagarna pga vädret så har nästan funderat för mycket (trodde jag inte man kunde göra, men nu är jag säker). Där i sängen låg jag i alla fall igår kväll, med Valle bredvid mig, och funderade. På samma plats på denna jord, i samma lägenhet, i samma säng som jag brukade ligga och fundera när jag var gravid.

Över livet. Hur det har varit, hur det har blivit, hur det kommer att bli. Hur saker blivit över förväntan. Över saker som inte blivit riktigt som man tänkt sig (varför ska man alltid tänka sig saker?! Det blir ju aldrig som man tänkt sig ändå!). Över stora val man gjort här i livet som satt en i den situation man är i nu. Över stora val i livet som man kommer göra, som kommer förändra ens framtid... Och den eviga frågan vart man egentligen är på väg?! Who knows...?

Hur som helst hjälpte vi pappa att flytta igår. Ett dagsverke. Är slut i hela kroppen! :) Idag är solen framme och det är kanonväder, trots kyla. Har lite svårt att bestämma mig vad jag ska göra när Valle sover middag.... Ska man ta en promenad? Gå och handla? Köra ett pass med hopprepet och ta en lugn dusch? Jaja, vi får se vad det blir... Ha det gött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0