Februari 2010

Hmmm. Mitt nyårslöfte för 2010 var att få ordning på min ekonomi - en gång för alla! Men något har blivit fel i beräkningarna denna gången också. Har just betalt räkningarna för denna månaden och kan, utan att gå in på onödiga detaljer, konstatera att februari 2010 var en svart månad för min ekonomi. Alltså leva på krediten i en hel månad. Nedräkning till nästa löning har redan börjat.

Som om inte resten av livet är en enda stor röra för tillfället! Och lyckades på toppen av det hela få p-böter igår morse... Alltså inga såna där "små" händelser för 300 spänn, utan hela 800kr! För att stå i en korsning! :S (Hur länge hade jag haft körkort?!). Insåg sen att istället för att klaga på att få böter dagen efter att Jonny lämnat mig igen, så slog det mig jag borde vara glad jag fick böterna nu. De kan ju som inte göra min dag värre än vad den är! Hade jag fått böterna en riktigt bra dag, så hade ju dagen varit förstörd.. Ah, livet från den ljusa sidan! ;)

Min kurs i ryska började igår. Riktigt roligt! Vi kommer antagligen hålla på med alfabetet de första tre lektionerna, då de skriver med kyrilliska tecken. Alltså latinska bokstaven B står för V, H är N. Siffran 4 är en bokstav i alfabetet uttalas cha, likaså siffran 3. Helt galet! Skrattade massor, det såg ju helt galet ut! Sen var det en bokstav som var en blandning mellan q och p.. Ja, ni förstår grejen.... :)

Nu ska här pluggas, för Valle sover middag. Och jag vill göra ett gott intryck för läraren nästa lektion, eftersom jag inte gjorde ett superbra första intryck... Försenad, hade helt missat att man skulle köpa en bok och hade glömt anteckningsblocket i bilen. Tja, ni vet? Varför ska man vara seriös...?


Kommentarer
Postat av: Lisa

Nu är jag här och kan läsa din blogg.

Trist att du har så många motgångar men som du skriver, när allt jobbigt kommer på en gång så kan det ju bara bli bättre. Hoppas att det löser sig för dig.

2010-02-26 @ 11:17:42
URL: http://maltelisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0