MISS fireman that is!

Igår var en tokbra dag måste jag berätta! Så bra att jag låg vaken till 2 och gjorde allt möjligt utom att blogga... :) Men den började med att vi fått erbjudande på en lägenhet! 3:an på vår gård som våra vänner flyttar ifrån... Jag körde som en dåre till Bobutiken för att lämna ja-tackande brevet personligen... Vi får besked på måndag. Håll massor med tummar! Eller, jag menar, vi kommer ju få lägenheten. Eftersom jag redan känner hur vi har fått den. :)

Sen på jobbet hände ännu mer bra saker. Eftersom vi hanterar mycket brandfarliga varor där så har vi en intern industribrandkår. Som fortgående går brandutbildningar och hjälper den riktiga brandkåren då larmet går och det kommer en uttryckning. Nu har en del personer i den slutat. Så JAG har blivit tillfrågad om att gå med! Så roligt! Har nämligen velat gå med där i flera år, men inte fått för det har varit fullt.

Och tack mina fina vänner för värmande ord! :D

Sen var jag världens väglus i kiosken förut. Skulle hämta tågbiljetterna. Och kolla vad det kostar att skicka Tradera-grejerna. Sen såg jag en tidning på ryska också. Som jag inte var helt säker på om den var på ryska eller serbiska. Kön blev allt längre bakom mig och stackars expediten fick komma med listor och kolla var tidningen var ifrån. Serbien bestämde hon sig för. Jag protesterade med att "det där är inte serbiska tecken".... Slutade med jag köpte den. Och vet fortfarande inte vilket språk... Kan båda kyrilliska tecknen nämligen....

Och fotat har jag också gjort... Men ni får ge er till tåls till ikväll. För nu ska jag rusa till jobbet.... :)

Kommentarer
Postat av: farmor

Sä kul ni behöver verkligen en störe lägenhet så jag hoppas verkligen att ni får den.

Nu ser jag bara fram emot att få träffa er. Kram

2010-06-17 @ 16:34:02
Postat av: Cathrine

tummen upp! och tummen hålls för lägenhet!

2010-06-17 @ 18:18:00
URL: http://catenett.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men guuuud vad tufft med brandmansutb. Det måste ju passa dig ypperligt!!! Och lägenheten...tjo hooo vad kul! Gud vad mkt vi har att fira nu när ni kommer :)! Massa kramar

2010-06-18 @ 20:16:16
URL: http://johannaagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0