Moving on

Jag har en kompis som inte vill umgås med mig längre. Eller ja kompis, en vän. En bästa vän. "En vän är en som vet allt om dig och ändå tycker om dig." Så hon vet allt om mig och tycker inte längre om mig. Det är verkligen skitjobbigt. Och likt ett sår man inte kan sluta pilla i så det får läka, så kan jag inte låta bli att tänka på det. Alltså hur hon inte pratar med mig. Hur varje dag är en dag jag inte fattas henne.

Men nu är det slut med självömkan. Det är faktiskt såhär man blir sinnessjuk. Och jag är helt säker på att jag är en person även utan henne. Så ska fokusera på nåt annat det närmsta. Kanske på en pojkvän som är världens finaste? En son som är världens finaste och friskaste? Andra vänner jag har som faktiskt gillar mig. En familj. Ja, allt annat som är bra med livet.

På en pappa som kanske inte riktigt tar sig tid och träffas så ofta som man önskar. Men som idag kom på mig med att köra runt med vinterdäck i juni, och ändå inte blir arg. Utan snällt inflikar att man KAN byta dem... :)

Jag trodde heller aldrig att jag skulle säga detta, men jag har nog en hel del att lära av min lillebror och hans kompis Arian. De sövde Valle klockan 20:15 idag. Hur då?? undrar jag. Men det gick tydligen alldeles utmärkt... Där ser man alltså.

"När du uttrycker din tacksamhet skänker du glädje åt andra. När andra känner glädje kommer ditt liv fyllas av lycka."

Kommentarer
Postat av: Tessan

Vad tråkigt med din vän! Men precis som du säger har du många andra bra människor i din närhet. Och du vet ju att du har många vänner i Norrland också! Och jag tycker det ska bli himla roligt att ses i sommar! =) Kram till dig!

2010-06-16 @ 00:53:29
URL: http://www.nogg.se/jerry
Postat av: Cathrine

JAG tycker om dig MASSOR!!!

2010-06-16 @ 13:30:18
URL: http://catenett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0