Mitt solsken

Kom nyss hem efter ett kvällspass på jobbet. Hände en så rolig grej där idag... :) För er som inte vet så jobbar jag på en färgfabrik. Mina arbetsuppgifter består bland annat av att vara operatör över en tappmaskin. Såååå, färgen finns i en container, just den produkt jag skulle tappa idag skulle med ett stort rör som sänks ner i containern, pumpas till tappmaskinen som ska fylla upp den i burkar.

Just denna produkten är väldigt speciell och torkar fort... Så jag och John började inspektera röret som färgen skulle genom. För att inse att röret hade härdat igen helt. Vi körde då in skaftet av en sopborste i röret för att kolla om det gick att trycka loss den torkade färgen... Vilket resulterade i att sopskaftet fastnade i! :) Jag höll på att skratta ihjäl mig. Gick inte att få loss det. Vi var tre vuxna män och en Martina som drog och slet. Hur kunde den fastna hårt?

Slutade med att vi fick använda ett skruvstäd och en rörtång för att dra loss den. Och då gick den sönder så en bit stannade kvar i... Så himla kul.. Hoppas inte pappa läser detta.. :)

Jag och Valle har kvartat in hos hos pappa för att jag ska kunna jobba denna veckan. Blev något förvånad över att se dem båda vakna när jag kom hem förut. Nog för att Valle kan vara svårsövd ibland, men pappa vaken efter 21 en vardag?! :P Mys-Valle blev jätteglad när mamman kom hem (mamman också för den delen).

Och säga vad man vill om tuffa småungar som kan prata.... Så är ändå min Valle sötast av alla! När man säger "Kan du klappa på mamma?" och han först när han hör "klappa" gör ansats till att klappa händerna, men sen ändrar sig och stryker mamma över håret. Mys på hög nivå!


Dagens solsken

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad mysig han är Valle.

2010-06-03 @ 05:07:25
URL: http://maltelisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0