miss Fireman

Sedärja nu börjar det hända roliga saker i mitt liv igen... Idag var det brandövning med jobbet, min första. Riktigt lärorikt och skoj. Fick bland annat släcka en brinnande tankbil, vilket är ett helt klart möjligt scenario vid en brand på vårt jobb.


Kanske inte riktigt såg ut så här, men nästan ;)

Annars har jag antagit en utmaning om att under 100 dagar göra det man borde, istället för det man vill. Blev galet inspirerad av en artikel i tidningen Leva, så har även satt datum för rökstopp. Eftersom jag vill ha en sund inställning till en sund själ i en sund kropp (eller hur det nu var).
Ska bli skoj att se om man blir något visare efter dessa 100 dagar. En hel del lär ju bli gjort i alla fall. Är nu inne på dag 3 och går helt ok med morgonpromenader och ... tja, kvällspromenader? På rätt väg i varje fall :)


Min nya gud, eller åtminstone guide

Nä nu blire strax att duscha bort brandröken ur håret :S sen väntar först högskoleprov och sen 25-årsfest imorn! Så ska snooza tidigt ikväll. Eller tidigare än jag brukar lär nog göra susen... zzZZzzZZzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0