Politik, strutsar och världens längsta inlägg

Lite bloggtorka har det varit på här fronten. Inget som hjälptes av att tangenterna försvann på datorn samt kameraladdaren spårlöst försvunnen...

Hade Norrlandsbesök förra veckan så hängde mest i Lerum hos mormor och morfar. I garaget naturligtvis, även om jag o Agnes smet iväg till både ridskola och skoaffär... :) Vattenpalatset hanns också med. Och på tal om Lerum så pratar dom om att slakta strutsarna i helgen, det är tre st kvar. Garanterat jag ska komma o kolla! Bara det att ingen vet hur man gör. :)

Min morbror håller tydligen i trådarna. De funderade först på att hugga huvudet av de stackars djuren men alla verkar övertygade att de kommer rusa, likt huvudlösa hönor, med blodet pumpande. Och seriöst, vad skulle grannarna säga? Och folk som körde förbi? Om tre stora strutsar sprang runt i hagen utan huvuden (härligt blodigt inlägg detta blev), fan kan ju köra av vägen för mindre... Och i stallet kan dom inte rusa för dom lär ju riva det.

Sen kände Clas, min morbror, någon polis som skulle komma och skjuta dem. Men man vill ju som träffa huvudet i så fall så inte köttet blir förstört, och hurdå? Och vad ska dom andra strutsarna göra när dom ser vad man gör med den första?

Senast det var slakt så stuvades 3 eller 4 strutsar in i hästtransporten vilket resulterade i ett brutet ben för morfar, så helt riskfritt är det minsann inte. Inte tama för fem öre...

Annars har vi haft framsteg på dagis denna veckan. Tog ledigt torsdag fredag så vi ska vara hemma och mysa. Valle har inte gråtit när jag lämnat honom och i morse så vinkade han till och med till mamman innan hon smet.

Annars har jag väl mest varit upptagen med politiken som alla andra runt valet. Och börjar bli något irriterad över att folk verkar tro man är någon sorts fascistisk snåljåp bara för man röstar blått. Jag tycker också vi ska ha ett trygghetssystem, men exempelvis jag själv betalar ca 100.000 kr i skatt varje år. Till vad? För att höra alla bara utnyttja systemet och skryta över det. För att värna om systemet och en svensk välfärd tycker jag det är väldigt märkligt att det ska vara något bra att bara ta.......

Har pratat med några vänner som röstar annorlunda än mig, och Miljöpartiet var annars ett trevligt val. Varför undrar jag, men det är ju som fint med miljön och så. Och vägtullar ska man ju ha o skatta ihjäl bilisterna (visa mig den kollektivtrafiklinjen som tar mig från dagis 06:15 till jobbet 06:30 när jag inte ens hinner då jag kör). Naturligtvis är det ju bra att åka kollektivt om man har möjlighet, men int är det några problem att bli hämtad och rundkörd halva stan i min bil. Lite, "DU ska betala så kan Jag åka bil"-syndrom enligt mig.

Och betala hög skatt ska ju också vara något fint och vackert, men själv jobbade personen svart. Var är det rätt? Välfärd är något som jag ska betala då eller? Speciellt intressant att detta är en person som inte ens bor i Sverige numera. Typ "vi delar lika, men det är du som betalar". Que?

Ang utförsäkringarna är det såklart en del som kan förbättras. Men brister i försäkringskassan går att rätta till, vänsterpartiet verkar ju vilja ha en revolution med påföljande diktatur som plan. Finns det någon här som verkligen vill ha det....?! Kan ju räcka en hand...

Sen har vi läkaren som sjukskrev en anställd på mitt jobb med motiveringen "han kan inte utföra några arbetsuppgifter alls på International", då han inte ens varit där och kollat.... Hmm..

Ja börjar visst snurra iväg här men kontentan var väl att jag tycker det ska löna sig att arbeta, varför skulle folk annars göra det...? Dessutom finns det massor med jobb som en del verkar vara lite "för fina" för att ta. Och då handlar det ju inte om att man inte kan jobba, utan att man inte vill........

Förresten, Valle blev biten i ansiktet av ett barn på dagis idag.... Känns inte helt bra. Jaja, vi hörs.


Kommentarer
Postat av: farmor

Stackars strutsar hoppas att dem inte ska behöva plågas,huvudlösa strutsar med sprutande blod lät hemskt.



Kul att Valdemar trivs på dagis, det måste kännas bra för dig att åka till jobbet och ha en glad o nöjd son.

Sköt om er KRAM

2010-09-30 @ 08:49:49
Postat av: Anonym

Hej!



Jag tror inte du satt dig riktigt in i vad den här regeringen gör???!!!



Om du blir arbetslös el. sjuk en längre tid vilket även du kan bli så jag säger bara lycka till.



Skatt = välfärd och du om någon som bor i Göteborg borde veta att det är många som ska ha ur kakan, har varit till Angered bla och förstår att så få ska försörja så många och den ekvationen går inte ihop helt enkelt.



Så nog vill jag röra din statsminister alltid!!!!!!!

2010-10-04 @ 15:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0