Svampbob fyrkant

Dags att klargöra lite saker. Brisbane ligger ju alltså ca 7 mil norrut härifrån. Vattnet som kommit dit har gjort att ån som går genom staden svämmat över. Tydligen var det stora översvämningar 1974 och då byggde man en damm för att förhindra att samma sak händer igen. Den är nu full och man släpper på vatten under "kontrollerade former"  för att tömma om jag förstått saken rätt.

Jag antar att vattnet borde spridas ut åt alla håll och inte komma farande bara söderut till Surfers. Men det känns aningen olustigt ändå. Jag skulle egentligen flyga från Brisbanes flygplats på lördag. Den är fortfarande öppen. Men bussar och liknande mot Brisbane är avstängt så man är ju inte så sugen på att åka ditåt alls.

Exempelvis häromkvällen på hostelet var det ett biluthyrningsföretag som vill anlita backpackers till att flytta 150 bilar ut från Brisbane under natten. Så alltför långt borta är det inte ändå.

Det har öppnat evakueringscenter i Brisbane med flera tusen personer i och då har man ännu inte räknat de som flytt till släkt och vänner. Riktigt obehagligt är hela grejen. Så jag tar mitt pick och pack och flyger till Sydney från Gold coast-flyplatsen (som ligger söderut som tur är).

Nej det var inte jag som matade fladdermusen, jag höll i kameran.

Och jag har hittat mig årets ful-snygga bikini som inhandlats. Med Svampbob fyrkant på! :) Tack Jay-Jays... ALLA småbarnen kommer vara sååå avis på mig. :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad läskigt att ha översvämningarna så nära!



Cool bikini =)! Du lär definitivt bli väldigt poppis bland barnen i sommar, haha.



Nu börjar det dra ihop sig för hemresan. Har du shoppat loss ordentligt nu?

2011-01-13 @ 11:20:03
URL: http://johannaagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0